2015. szeptember 19., szombat

Déf-Afrika Franciaországba jön

Dél-Afrika FranciaországIdén az év első felét Dél-Afrikában töltöttük. Számos tapasztalatra, élményre és barátra tettünk szert az afrikai nap alatt. Dél-Afrika gyönyörű ország, ha egyszer beveszi magát a bőröd alá, nehezen szabadulsz tőle. A jelenlegi biztonsági helyzet miatt azonban nem könnyen élhető hely, főként nők és gyerekek számára. Ezért sokan fontolgatják az áttelepülést...

Pár napja érkeztünk vissza Nizzából. Innen indultunk 3 évvel ezelőtt lakóautós körutunkra, és azóta még egyszer sem mentünk vissza, bár eddigi utunk során még mindig azt a környéket találtuk a legklasszabbnak. Vegyes érzelmekkel készülődtünk az útra. Nem tudtuk, most is olyan fantasztikusnak találjuk-e majd a Côte d'Azure-t (ejtsd: kot dazür - Azúrpart), mint mikor ott éltünk.

A visszaút apropója az volt, hogy egy dél-afrikai barátunk jött át országnézőbe, mert szeretne családostul átköltözni Európába. Jenő barátunk Erdélyből származik, már 24 éve él Dél-Afrikában. A felesége kínai, és van egy tündéri 8 éves kislányuk.

Dél-Afrika Franciaország - Jenő és a család
Jenő, Emily (a nej) és Vivien (a kislányuk) - ezen a képen még dél-afrikai megismerkedésünk idején a vidámparkban

...és hogy miért akarnak költözni? Itt a történet dióhéjban, kizárólag erős idegzetűeknek!

Tavaly fényes nappal fegyveresek hijack-elték Jenő feleségének az autóját az iskola előtt, aki alig tudta kimenekíteni a kocsiból a kislányukat. Dél-Afrikában ugyanis az a "módi", hogy gyerekkel együtt lopják az autót, akit aztán eladnak szervkereskedőknek vagy a witch doctor-nak...
Na, azóta a feleségnek érthető módon nincs tovább maradása Dél-Afrikában, bármennyire is csodás egy ország! Emily Angliát nézte ki maguknak úgy, hogy még soha életében nem tette be a lábát oda.., de Jenőnek nem annyira tetszett az ötlet.

És ekkor jöttünk mi be a képbe. Sikerült meggyőzni Emily-t, hogy Európa nem csupán Angliából áll, vannak ott más, kellemesebb éghajlatú és életszemléletű országok is :) Még akkor felajánlottuk, hogy ha még szeptemberben átjönnek, akkor mi vállaljuk, hogy visszamegyünk Nizzába és környékére (kb. 600km jelenlegi állomáshelyünktől), és mindent/mindenkit megmutatunk.

Dél-Afrika Franciaország - utazás Nizzába
Perpignan - Nizza: a francia-spanyol határról át a francia-olasz határra

...és elkezdődött az utazás megszervezése! Kezdésnek szereztünk jó áron repjegyet Jenőnek. Aztán meg kellett szervezni a mi átutazásunkat, a nizzai szállást és autóbérlést, valamint biztonságos helyet lakóautónknak és robogónknak.

Dél-Afrika Franciaország - indul a nizzai túra
Gépparkunk barátok házának pálmafás kertjében kapott helyet, mi meg hajnalban várjuk a buszt, ami Nizzába visz :)

A röpke 10 órás buszút során újra bejártuk a francia tengerpart nagyobb városait. Így jártunk Monpellier-ben, Nîmes-ben, Avignon-ban, Aix-en-Provence-ban, Marseille-ben és Toulon-ban , míg végül megérkeztünk Nizzába.

Dél-Afrika Franciaország - utazás Nizzába
Egy utazás képei: Perpignan-ból Nizzába

Átvettük a bérelt autót a buszállomáson, és már indultunk is felfedezni a régi kedvenc helyeinket :)

Dél-Afrika Franciaország - kirándulás a Cote d'Azure-ön
Kedvenc kávézó, legszebb panoráma, marina, legjobb tengerpart, piac és régi barátok - újratöltve!

Másnap megjött Jenő is, és ezzel kezdetét vette számára a francia kalandtúra. Őt sem kíméltük, alig szállt le a repülőről, máris vittük kirándulni!

Dél-Afrika Franciaorszg - a megérkezés
Jenő megérkezett, és rögtön kapott egy kis kóstolót a Cote d'Azur-ből

A hétvégén is faltuk a kilométereket: Nizza, Eze, Monaco és Olaszország kerültek terítékre. Naná hogy nem hagytuk ki a kedvenc pizzériánkat sem Ventimiglia-ban (ejtsd: ventimij)!

kirándulás Monaco Olaszország
Jó társaságban gyorsan telik a hétvége - szállásadó barátunkkal, Mónikával Olaszországban és Monaco-ban

Nem csupa kirándulással, és mókázással teltek Jenő franciaországi napjai. Sok-sok kérdéssel érkezett, amire igyekeztünk rendre megfelelni. Bemutattuk Jenőt a Côte d'Azur-i francia-magyar szövetség elnökének, szereztünk kapcsolatot munkához, iskolához, orvoshoz, ügyvédhez, lakásbérléshez és megismertettük helyi magyarokkal is.

Ismerősök és barátok
Régi barátság - új ismeretségek. Az egyik csapattal hajnali 2 órakor főztünk paprikás krumplit bográcsban a cannes-i tengerparton

A sok kirándulás, és utánajárás mellett természetesen jókat ettünk, és remek volt a társaság is.

Dél-Afrika Franciaország és Magyarország egy asztalnál, egy asztalon
Dél-Afrika Franciaország és Magyarország finomságai az asztalon, hogy még jobb hangulatban teljenek a gyakran éjszakába nyúló beszélgetések

Aztán Jenő hazautazott tele tapasztalatokkal (és minimum plusz 2-3 kiló pocakkal, hiába, a magyar konyha, az magyar konyha...), mi pedig visszabuszoztunk a francia-spanyol határra :) Mi megtettünk minden tőlünk telhetőt, most már Jenőnél a labda!

Nizza - Nice, Cote d'Azur
Nizza, Cote d'Azur - a világ egyik legszebb helye

Nagyon szerettük ezt az aktív és energiával feltöltős hetet Nizzában és környékén. Jó volt feleleveníteni a dél-afrikai emlékeket Jenővel, és visszamenni azokra a helyekre, amik 4 évig tartó nizzai életünk mindennapjait jelentették. Még most is ez a világ egyik legszebb helye!