2014. június 13., péntek

Újra kell gondolni a lakóautók első üléseit...

lakóautók - hippi bogár
VW Lakóbusz hippi stílusban

A hétvégén volt szerencsém kikocsikázni a tengerparton megszervezett Volkswagen bogár találkozóra. Itt a franciák ezt katicabogárnak, azaz Coccinelle-nek hívják.

Ide tartozik Ferdinand Porsche minden korabeli terméke. A bogáron kívül a legelső Porsche, valamint a jelen esetünkben nagyon érdekes kis mikro-lakóautók. A VW találkozóról és más fesztiválokról itt olvashatsz »
 
Ezeket a kis mikro-lakóautókat itt Combino-nak vagy röviden "Combi"-nak nevezik.

lakóautók - Combino
Talán itt kezdődött a népszerűsége a szabadidős járműveknek...
 
Legendásan megbízható darabok voltak és megalapozták a márkahűséget a Volkswagen irányába.

Egyre ötletesebb belső tereket alakítottak ki, hiszen bőven volt vevő és igény az újdonságokra. Egyre javult a belső terek kihasználtsága is.
 
A mostani Volkswagen találkozó alkalmával egy olyan dologra nyílt fel a szemem, ami eddig meg sem fordult a fejemben és egy meglehetősen régi megoldás, ami már kikerült a használatból.

Miért került ki a használatból?
  • talán a közlekedésbiztonság a nagy sebességű autókkal való közlekedés miatt
  • talán, mert a váltóbot ma már általában a két ülés közé került és nem használnak túl sok kormányváltós autót
  • talán a "tágasság" mai elképzelése miatt (elég, ha nem ér össze a vállunk...)
Minden esetre amikor megláttam és elgondolkodtam rajta, akkor számomra nagyon érdekes és hasznos információ lett. Megszerettem az elgondolást. Egyenlőre nekem még nincs ilyenem, de keresni fogom a lehetőséget arra, hogy ilyen megoldás közelébe kerüljek, mert nagyon szeretem, ha több funkcióra alkalmas egy eszköz.

Jöjjön akkor A megoldás!

Az egyik Volkswagen kisbuszban az első ülések, háttámlája hátra fordítható volt az utastér felé. A teljes háttámla egyben.

Ülőfelület mind a két irányban, teljes kényelemben. Zseniális!
 
Ezzel kialakul egy kis kanapé a belső tér felé. A picike Combino T1-es Transporter-ben ez hatalmas előrelépés volt a helykihasználásban. Szépen, korrektül meg van oldva a rendszer.

Sajnos nem sikerült teljesen jó fotókat készíteni, de azt remélem, hogy az alábbi képek hozzásegítenek a megértéshez.

Lakóautók - A háttámla teljesen a belső tér felé van fordítva
A háttámla teljesen a belső tér felé van fordítva
Lakóautók - A külső ablakból fényképezve az átfordított háttámla
A külső ablakból fényképezve az átfordított háttámla
Lakóautók - A háttámlát forgató csukló fotója, ilyen van a másik oldalon is.
A háttámlát forgató csukló fotója, ilyen van a másik oldalon is
Lakóautók - Belső tér fotó a háttámla felől
Belső tér fotó a háttámla felől
Régebben az első ülések meglehetősen gyakran voltak olyanok, mint a mai hátsó ülések. Nagy padoknak tűntek. Használták buszokon, teherautókon és személyautókban egyaránt.

Főleg kormányváltóval működik és a kézifék is máshol volt. Láthatunk az amerikai filmekben elég ilyen autót, furgont. A régi amerikai autók első ülése szükség esetén három személyes.

Amit én láttam az is egy ilyen régi békebeli technikai megoldás volt.

A hosszú kárpitozott padhoz hasonló első ülés két végén volt egy-egy erős kar, ami a háttámla rögzítésére szolgált, akár az országút felé, akár hátra az utastér felé nézett. Ez remek ötlet. Az előre felé néző ülésekből hátrafelé néző kanapét varázsol. Ez egyből három személyes és akár egy kisebb gyerek is aludhat rajta.

Tehát kényelmes, több személyes, a belső tér felé kanapé és kiságy is lehet. Ez nagyon jó többfunkciós alkalmazás.

Utazási kényelem a vezetés során? Ha régen Amerikában - ahol hatalmasak a távolságok - jó volt a vezetéshez, akkor nekem ma is jó. Nem megyek gyorsan, és amúgy sem veszem hasznát az oldaltámaszos üléseknek, mert nem nagyon szereti a lakóautó az imbolygást. Vigyázni kell a berendezésre... Tehát ilyen téren nem csökken a kényelem.

Ha a kormánykereket könnyen le lehetne venni, vagy teljesen betolni a műszerfalba, akkor igazán nagy a hely és előre lehet húzni teljesen a műszerfalra az egészet. Persze ha nem lehet megoldani az sem gond, hiszen legfeljebb lesz egy kis távolság a kormány miatt és kialakul egy kis ideiglenes rakodótér a lábaknál.

Még a mi Joregünkben is jó lenne ez a megoldás, mivel kormányváltós és a kézifék sincs útban. A mi fülkés lakóautónkból egy remek egyterűt varázsolna. :-)

Nem tudom, gyártottak-e ilyen első üléseket a régi csőrös Ducato-hoz, de el tudom képzelni, hogy igen. Szívesen adnék ennek az ősrégi megoldásnak egy új esélyt, mivel hasznosnak és ötletesnek találom.



Ha valakinek van erről információja, kérem ossza meg velem a kommentek között!
lakóautók - további információ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése