2013. február 10., vasárnap

Rólunk

Itt tudhatod meg többek között, hogy:

- hány tagból áll a mi kis csapatunk,
- kik is vagyunk mi,
- hogyan jutottunk arra az elhatározásra, hogy útnak indulunk, és
- mi a célunk ezzel a bloggal.

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy fiú, és egy lány. Sokat járták a világot, több szakmát is kitanultak, rengeteg mindent láttak és tapasztaltak, egyszóval érdekes, irigylésre méltó eletet éltek. Egy napon aztán gondoltak egyet, beszereztek egy lakóautót, otthonossá varázsolták, és úgy döntöttek, hogy útnak indulnak.

Bejárják majd Dél-Franciaországot, aztán spanyol hon következik, majd Szent Jakab nyomdokaiba erednek az El Camino-n (jelentése: Az Út - spanyol zarándokút). Ezt követően kipihenik ezt az élményt Portugáliában, hogy útjuk visszakanyarodjon Franciaországba. Utána következhet Olaszország, a festői Görögország, s ki tudja, hol állnak majd meg...

Eddig a mese, és most lássuk a csapatot (nem kell aggódnod, a "miért?" is kiderül kicsi később)! 4 tagot számlálunk:

Adrienne

Kezdetek és tanulmányaim - belep a francia nyelv az életembe:

Gyöngyösön születtem, ott jártam testnevelés tagozatos általanos iskolába, majd az egri Gárdonyi Géza Gimnaziumban tanultam.Az idegen nyelvek szeretete vezerelt a Budapesti Külkereskedelmi Főiskolára (ma BGF), ahol külkereskedelmi közgazdász lett belolem 1991-ben. Diploma után - francia és angol nyelvvizsgakkal felvértezve - ösztöndíjasként Franciaországban szereztem kereskedelmi másoddiplomát, ezuttal mezogazdasagi, és élelmiszeripari szakositassal.

A nagybetűs ÉLET - munkahelyeim:

Némi pályakezdőknek megengedett eltévelyedés után a jól ismert francia multinacionális vállalatnál, a DANONE-nál helyezkedtem el. 5 évig a cég első magyarországi betelepedését koordináltam, majd ennek sikere után 5 évet töltöttem a cégcsoport egyik franciaországi vállalatánál, a kekszeket gyártó LU-nél marketingesként. Ezt követően lehetőségem volt egy év alkotói szabadságot kivenni, mely után már nem tértem vissza a multinacionális vállalatok „életébe”, hanem a külföldön megszerzett tapasztalatokkal Magyarországon lettem vállalati tanácsadó egészen 2007-ig.

Újszakmákat tanulok:

Ekkor lepett be az életembe Péter, akivel vállvetve kiépítettünk egy sikeres, 10 üzletet számláló vitaminbolt-hálózatot Kelet-Magyarországon.
Ám maradt a szerelem a francia nyelvvel és területekkel, és amikor 2008-ban megcsapott minket is a válság szele, úgy döntöttünk, külföldön próbálunk szerencsét. Így költöztünk Nizzába, és innen láttuk el 2 ország (Francia-, és Olaszország) képviseletét a GPS készülékekben megjeleníthető reklámok (richPOI) területén.

Amit büszkén örökül hagyok az utókorra:

- a Danone márkanév bevezetése a magyar tejtermékek addig névtelen piacára
- a kortes PiM's megalkotása es franciaországi bevezetése (termékfejlesztés, csomagolás, árképzés, reklám, stb.), valamint a teljes PiM's termékcsalád "ráncfelvarrása"
- emberek ezreit, akik a vitaminoknak köszönhetik egészségüket
- sok-sok fantasztikus személyt, akinek sikerült segítségemmel az életcélja fele haladnia, illetve megjavítania élete valamely területet, fellendítenie vállalkozását

Amit szeretek:

- segíteni másoknak, hogy azt az eletet éljék, amire mindig is vágytak (Életcél konzultáció),
- finomakat sütni-főzni, jókat enni, újdonságokat kipróbálni,
- nyelveket tanulni,
- sportolni,
- szabadban lenni (úgy kell nekem a napfény, mint a sziklán sütkérező gyíknak),
- utazni.

Ahol éltem eddigi életem során:

- Gyöngyös, Eger, Budapest, Saint-Lô (FR), Rennes (FR), Pau (FR), Párizs (FR), Koppenhága (DK), Nizza (FR)
- kislakás, albérlet főbérlő nélkül, albérlet főbérlővel, albérlet rokonnál, diákszálló, kollégium, nagy lakás, nagy ház, saját kislakás, lakóautó

Péter

Ahonnan indultam és ahol tudást próbáltak önteni a fejembe:

Nyíregyházán születtem egy jómódú család második fiú gyermekeként. Itt jártam testnevelés tagozatos általános iskolába, és erősítettem az országos hírű, ifjúsági válogatott röplabda csapatot. Gimnázium után felvettek a műegyetemre, de én helyette a Kandóra jártam informatikai mérnök és marketing-manager szakra, mely egy kísérleti osztály volt. 1995-ben egy szemesztert töltöttem a Floridai UFL egyetem
computer engineering szakán, ahol ha szakmailag nem is, de az angol nyel területén mindenképp jelentős fejlődést mutattam.

A Vállakózó - sosem voltam alkalmazott, mindig saját vállalkozásaim voltak:

Családunk több vállalkozást is vezetett, igy én már mint kereskedelmi igazgató kezdtem neki a sorkatonai
szolgálatnak. Volt műanyag fröccsöntő üzemünk, vastelepünk, műszaki boltunk és Tüzépünk. Ezekre kivitelező kapacitást szerveztünk és gyárakat, raktárakat építettünk. 10 éven keresztül folyamatosan több Lindab (svéd építő lemezek) lemezt adtunk el, mint a Raab-Karcher, vagy 4 dunántúli megye együttesen, és vezettük a Lindab értékesítési listáját 200 másik kivitelező és kereskedő cég előtt.
Mivel a cég jól ment, így kitanultuk a vállalkozás alapításával, könyvelésével, marketingjével járó
feladatokat, valamint az informatikai és humán erő gazdálkodási tennivalók ellátását.

2004-2008 között ehhez még társasházak generál-kivitelezését is bevállaltam, és szerencsére
még időben el is készültek, és kifizetésre kerültek ezek a beruházások, még a nagy krach előtt.
Innentől közös a szakmai utunk Adriennel, jöttek a vitaminboltok, es 2008-ban a válság...

Ekkor leültünk és elgondolkoztunk azon, hogy mit is szeretnénk valójában mi magunk csinálni?
Szeretünk utazni, de nem szeretjük a telet, nem szeretjük ezt a válságot, valamint a
Magyarországon kialakult kollektívan az összeomlást váró hangulatot…

Ekkor természetesen jöttek a megoldások, és egy barátomon keresztül egy magyar cég franchise
jogát vásároltuk meg francia és olasz területekre.

Ami a legfontosabb, hogy kiköltöztünk a meleg mediterráneumba, számunkra egyik legkedvesebb
helyre. Végre az önmegvalósítás, a környezet, a sikerek egy területen állnak össze.

Az én termékeim, amiket meg az unokáitok is láthatnak:

- összesen 7 társasház Nyíregyházán és Debrecenben, valamint
- a Krúdy-ház Nyíregyháza kellős közepén: http://epiteszforum.hu/a-krudy-haz-nyiregyhazan
- vitamintól egészséges emberek ezreit

Amit szeretek:

- piacra járni,
- motorozni,
- jó éttermekben (meg persze otthon is!) finomakat enni,
- embereket megismerni, barátokat szerezni,
- hajózni, vitorlázni,
- utazni.

Ahol éltem eddigi életem során:

- Nyíregyháza, Budapest, Csopak, Florida (USA), Koppenhága (DK), Milánó (ITA), Nizza (FR)
- kislakás, kollégium, albérlet főbérlő nélkül, nagy lakás, nagy ház, lakóautó

Iorek Byrnison (ejtsd: joreg bornison), azaz a mi fantasztikus lakóautónk

Iorek egy 22 éves, FIAT Ducato Dethleffs típusú lakóautó, amit Németországban vásároltunk, vagy inkább mentettünk meg az enyészettől, és o ezert cserebe hűen kiszolgál minket.
Nevet a Golden Compass (Arany iránytű) című film egyik hőséről, egy harcos kiállású páncélos jegesmedve hercegről kapta.

Iorek es Rocinante

...és végül, de nem utolsó sorban Rocinante (ejtsd: rozinante), alias a mi roppant teherbírású robogónk

Rocinante egy 2005-os évjáratú Aprilia Atlantic 125 típusú, 2 személyes, nagytestű robogó. Nevet Don Quijote lováról kapta. Maga a spanyol név jelentése: munkaló. Nevéhez híven a mi robogónk nem csak kettőnket cipel, hanem benyel szinte bármekkora bevásárlást :) Vele járjuk be a környéket egy-egy megállóhely korul.

Utazás közben Rocinante helye a motortartón van

Miért döntöttünk úgy, hogy feladjuk kényelmes életünket, napsütötte lakásunkat, veszünk egy lakóautót, és azzal járjuk be Európa déli részét?

Az úgy volt, hogy....
Péter tanult kitesurf-ozni 2011-ben. Kezdésnek részt vett egy 1 hetes tanfolyamon Horvátországban, aztán hogy gyakorolja a tanultakat, többször elmentünk a Nizzától kb. 200 km-re lévő Beauduc-be (Camargues, Franciaország).
Itt a kite-osok nagy része lakókocsival vagy lakóautóval érkezett, ami nekünk, egyszerű sátorlakóknak felcsigázta az érdeklődésünket. Néhányba be is kukkantottunk, és érdeklődtünk a technikai részletekről (hány főnek kényelmes, hány napig elég a víz, mikor kell üríteni a WC-t, és egyéb praktikus dolgok).
Ezt követően Péterben egyre csak érett a gondolat, kapcsolatba lépett lakóautó klubokkal, tovább gyűjtötte az információt.

Miután mindkettőnknek:
- "viszket a talpa" egy idő után,
- szeretjük a változatosságot,
- az újdonságokat,
- az utazást, és
- a kihívásokat nem különben

2012. elején szert tettünk a MI LAKÓAUTÓNKra, valamint elkészítettük az útitervet!

Németországból egy nyíregyházi "wellness" szervizbe került az akkor meg névtelen lakóautó, ezt követték az asztalos és elektromos munkalatok, valamint felkerült a robogótartó is. Majd egy rövid megálló következett Gyöngyösön, aztán pedig megejtettük az első próbaüzemet Balatonfenyvesen, ahol elkezdtük felfedezni, belakni új otthonunkat.

Eltelve lángossal és hekkel, és túl egy vitorlás katamarános tanfolyamon irány Franciaország!

Blogunk célja - azaz kiknek és miért írjuk le ezt a sok-sok betűt?

> Első sorban magunknak akarunk maradandó emléket, egyfajta útinaplót készíteni, mely megörökíti jó és kevésbé kellemes élményeinket, tapasztalatainkat, világszemléletünket és annak változását, érzéseinket, vágyainkat, problémamegoldó képességünk fejlődését, utunk során kötött barátságokat, és még sorolhatnánk.

> Folyamatosan tájékoztatni a családot, és barátainkat arról, merre járunk, hogy vagyunk, mi mindent latunk, hogy egy kicsit ők is részesei lehessenek a mi kalandunknak.

Utazóknak és utazni vágyóknak tanácsot adni, segítséget nyújtani egyfajta útikalauz/útikönyv formájában, de egy kicsit mégis másképp, sok-sok videóval, fotóval, saját véleménnyel...

Célunk, hogy aki "velünk utazik", az akár egy 2 hetes nyaralás után is olyan élményekkel térjen haza, mintha az adott területen élt volna hosszabb ideig.